söndag 3 januari 2010

Kära blogg ;) Here I am again!

Plötsligt var det nytt år och jag sitter uppe i Sälen i vår mysiga stuga. Inte många gånger jag har tid att skriva här, men kvällarna här uppe är helt fulla av tid ;) Skönt iofs att ha sånna kvällar ibland. Mitt senaste inlägg var ju lite halvpeppat, därför tänkte jag nu berätta att om 5 dagar åker jag till England! Där du :) Jag och Johanna spenderar först en dag i härliga London, shopping ska jag (så gott som) hålla mig borta ifrån men att bara gå runt där några timmar bland allt folk och ta en fika på Starbucks tackar jag inte nej till. Jag är så glad att Johanna ville med! Sedan tar vi tåget mot Newbury och Hungerford och spenderar fredagkvällen och helgen hos våra värdfamiljer. Det blir förhoppningsvis också en sväng in till Newbury med fika på Costa. Kanske även ett besök på gamla jobbet och hos en annan familj jag jobbade mycket med. Jag längtar!

Nyårsfirandet tillbringades på Restad Gård i Vänersborg med 70 vänner ;) Okej, jag kanske inte kände alla, men trevligt var det. Dagen avslutades med en 1,5 timmars lång promenad med Adri Kathy och Linkan - en av höjdpunkterna (iaf i efterhand) var när Adri ramlar och fäller mig så vi båda ramlar pladask på marken :D finns det eller? haha, sjukt synd att det inte filmades. Första dagen på 2010 var skööön, jag sov, åt ostbågar, sov lite till, åt pizza, och bara myste med min A. :) Nu är jag som sagt uppe i fjällen för att få ett par dagar snowboardåkning.

Efter Englandbesöket är det 2 veckor jobb som gäller, det allra sista innan min resa. Är ledig en vecka innan jag åker vilket är välbehövligt, dels för packning och planering med Alexandra och dels för att ha tid att umgås med mina favoriter så mycket som möjligt. :) Ev blir det en liten avskedsfest. 31 jan tar vi tåget till Stockholm och bor antagligen hos Janet natten till 1 feb då flyget går.. exciting! :)

Nu är det dags för lite spel eller tv-tittande, jag är otroligt trött men 19.30 är lite vääl tidigt att lägga sig ;)

Over and out for now.
Linda

PS. För er som inte vet eller förstått så har jag hunnit bli kär sen sist oxå, och jag är lycklig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar